Od hrvatskog debitanta do španjolskog oskarovca – Zagreb Film Festival u svojem 22. izdanju nudi niz intrigantnih filmova, a mi vam preporučamo pet koje nikako ne smijete zaobići.
Filmski festivali su blagoslov, ali i prokletstvo. S jedne strane u kratkom razdoblju možete pogledati niz sjajnih filmova, a s druge strane – kako pronaći vrijeme za pogledati sve te sjajne filmove. Zagreb Film Festival u svojem 22. izdanju, koje će biti održano od 4. do 10. studenog, nudi upravo takvu situaciju.
Samo glavni program, koji nudi dugometražne i kratkometražne filmove redatelja kojima je to prvi ili drugi film, te Kockice, koje daju pregled najboljih domaćih kratkometražnih filmove, daju dovoljno atraktivnih naslova za svakoga filmofila. Kada se tome dodaju i natjecateljski programi kao Ponovno s nama, PLUS i KinoKino – izbor dobrih filmova doista je velik.
A još nismo došli do popratnog programa Zagreb Film Festivala, gdje je standardno kvalitetna opcija Velikih 5 – program koji nudi hitove iz pet velikih europskih kinematografija. Ili Program PLUS, s hitovima s velikih festivala.
Kako bismo vam ipak pomogli da optimizirate svoje vrijeme odabrali smo pet naslova koje doista ne smijete preskočiti na 22. Zagreb Film Festivalu.
Proslava
Nakon premijere u Karlovym Varyma i trijumfa u Puli, gdje je osvojio četiri Zlatne arene među kojima i Veliku zlatnu arenu za najbolji film, film Brune Ankovića napokon će se predstaviti i u Zagrebu. Proslava otvara Zagreb Film Festival i zasluženo će privući pažnju.
Adaptacija hvaljenog istoimenog romana Damira Karakaša nije lagan film – kako svojom temom o ljudskoj naravi i ratu, tako i polaganim ritmom koji od gledatelja traži puno strpljenja. No, koliko mu poklonite, višestruko dobivate natrag, jer Proslava je film koji se ne zaboravlja lagano.
U glavnim ulogama su Bernard Tomić, Krešimir Mikić i Klara Fiolić.
Julie je odlučila šutjeti
Mora se priznati da belgijski redatelj Leonardo Van Dijl zna okupiti dobru ekipu oko sebe. Koproducenti su braća Dardenne, a izvršni producent Florian Zeller. No, pravo je iznenađenje izvršna producentica Naomi Osaka. Iznenađenje sam dok ne saznate da je u prvom planu filma Julie je odlučila šutjeti – tenisačica.
Ta tenisačica je, naravno, mlada Julie (Tessa Van den Broeck). Ona je zvijezda elitne akademije, potpuno posvećena sportu. Kada na akademiji izbije skandal i njezin se strogi, ali uspješni trener nađe pod istragom, ostale članice kluba nevoljko počinju progovarati o svojim iskustvima. Julie, pak, i dalje šuti, fokusirana na igru i naoko hladnokrvna.
Intrigantna studija karaktera ovogodišnji je belgijski kandidat za Oscara.
Diva Futura
Dozu nostalgije na Zagreb Film Festival donosi talijanski film Diva Futura, koji je režirala Giulia Louise Steigerwalt. No, nije to priča o bezbrižnim izletima u Trst ili zlatnim danima Calcia pod dirigentskom palicom Maradone, već o vremenu kada je pornografske zvijezde ušle u pop kulturu.
Priča se vrti oko agencije za modele Diva Futura, s kojom je Riccardo Schicchi uveo revoluciju u dotadašnju masovnu kulturu. Pod njegovim vodstvom, „djevojke iz susjedstva“ Ilona Staller i Moana Pozzi postaju nacionalne dive te preko malih ekrana ulaze u obiteljske domove diljem Italije. Nije to bio prvi put da mlade djevojke opčine gledatelje, ali ovo je bio prvi put da su to napravile – pornozvijezde.
Film je premijeru ima na Filmskom festivalu u Veneciji, a uz Pietra Castellitta, Barbaru Ronchi i Denise Capezzu, glavnu ulogu u filmu ima i hrvatska glumica Tesa Litvan.
Emilia Perez
Zoe Saldaña, Karla Sofía Gascón i Selena Gomez u istom filmu? I to glazbenoj kriminalističkoj komediji? Napravljenoj prema opernom libretu? Ako to sve nije dovoljno da vas privuče filmu Emilia Perez, onda bi ime Jacquesa Audiarda trebalo.
Francuski redatelj, proslavljen filmovima Otkucaj kojeg je moje srce preskočilo i Prorok, svoje je djelo premijerno predstavio u Cannesu, gdje je ovjenčan Velikom nagradom žirija, dok je glumački ansambl osvojio nagradu za najbolju glumicu/glumice. Kako ga je Francuska odabrala za svojeg kandidata u utrci za Oscara, gotovo je sigurno i da će biti nominiran za tu prestižnu nagradu.
No, sve to i nije toliko važno koliko činjenica da je Emilia Perez zabavna i uzbudljiva priča, koja u sebi skriva mračnu i važnu temu.
Susjedna soba
Kada smo već kod važnih i nimalo laganih tema, eutanazija je sigurno među njima. A upravo se nje primio slavni Španjolac Pedro Almodovar u svojem prvom filmu engleskom jeziku. Da je bilo malo kreativnosti mogao se Almodovarov engleski debi smjestiti i u glavnu konkurenciju, no ovako je Susjedna soba dobila prestižnu titulu filma koji će zatvoriti 22. Zagreb Film Festival.
Glavne uloge u filmu imaju Tilda Swinton i Julianne Moore, kao dvije nekada bliske prijateljice koje svoj odnos obnavljaju u delikatnom trenutku. Naime, Martha (Swinton) zamoli Ingrid (Moore) da joj pomogne u ispunjavanju posljednje želje za (bržim) odlaskom na drugi svijet.
Susjedna soba u Zagreb dolazi sa Zlatnim lavom za najbolji film osvojenim na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Veneciji. Film je nedavno počeo i s prikazivanjem u Španjolskoj, gdje je u prvom tjednu zaradio više od milijun eura. Nema sumnje da će se za Almodovarov film tražiti karta više.