‘Winnie the Pooh: Krv i med’, ‘Petar Pan: Noćna mora Nigdjezemske’ i ‘Bambi: Obračun’ zajedno čine jedan dijeljeni filmski svemir
Film redatelja Rhysa Frake-Waterfielda Winnie the Pooh: Krv i med (Winnie the Pooh: Blood and Honey) ove veljače dolazi u hrvatska i svjetska kina. Ali priča ne staje na tome. Osim što se već radi na nastavku, Frake-Waterfield potvrdio je da su svi horori temeljeni na dječjim pričama koji su dospjeli u javno vlasništvo dio zajedničkog filmskog svemira, te možemo očekivati zajedničke filmove.
“Ljudi žele vidjeti Bambija protiv Pooha”
U razgovoru s The Hollywood Reporterom, Frake-Waterfield je rekao: „Ideja je da ćemo pokušati zamisliti da su svi u istom svijetu, tako da možemo imati crossovere. Ljudi su slali poruke govoreći da stvarno žele vidjeti Bambija protiv Pooha.“
Petar Pan, Bambi i Winnie the Pooh su likovi koje je Disney također u jednom trenutku prenio na veliko platno, ali redatelj je rekao da se neće usredotočiti samo na likove koje je Disney ekranizirao dok nastavlja širiti ovaj užasavajući filmski svemir.
Pretila Zvončica na odvikavanju od droga?
„Postoji mnogo, mnogo, mnogo drugih ideja koje nisu vezane uz Disney, hrpe starih bajki i urbanih legendi, koncepata koji su sinonimi za vaše djetinjstvo, i to su oni koje želim prenijeti u uvrnutu alternativnu stvarnost.“
Frake-Waterfield je također spomenuo da će Petar Pan: Noćna mora Nigdjezemske (Peter Pan’s Neverland Nightmare) sadržavati pretilu Zvončicu koja je na odvikavanju od droga. Očito se može očekivati svašta od novih filmova.
Winnie the Pooh je prelaskom u javno vlasništvo omogućio korištenje likova za film
A.A. Milneova dječja knjiga Winnie-the-Pooh iz 1926. i likovi u njoj postali su javno vlasništvo početkom 2022. i tako je Frake-Waterfield uspio snimiti Winnie the Pooh: Krv i med, bez potrebe za dopuštenjem snimanja ili plaćanja autorskog prava.
Redatelj je za Variety rekao da Pooh i Praščić krenu divljati nakon što ih je ostavio Christopher Robin koji je otišao na fakultet. „Christopher Robin je odvučen od njih i prestao ih je hraniti, što je prilično otežalo život Pooha i Praščića. Budući da su se morali toliko brinuti sami za sebe, u biti su postali divlji. Pa su se vratili svojim životinjskim korijenima. Više nisu pitomi: oni su poput opakog medvjeda i svinje koji žele ići okolo i pokušavati pronaći plijen.“
Javno vlasništvo u Hrvatskoj
Svaka država ima svoja pravila o javnom vlasništvu. Primjerice, u SAD-u filmsko ili književno djelo prelazi u javno vlasništvo 95 godina nakon prikazivanja ili izdavanja. U Hrvatskoj je to pravilo ipak malo složenije.
Da bi filmsko djelo prešlo u javno vlasništvo u Hrvatskoj, mora proći 70 godina od smrti glavnog redatelja, autora scenarija, autora dijaloga i skladatelja glazbe posebno skladane za korištenje u tom audiovizualnom djelu (NN 111/21 Zakon o autorskom pravu i srodnim pravima, Poglavlje 6., Članak 120). Što se tiče književnog djela, ono prelazi u javno vlasništvo 70 godina nakon smrti autora istog (Članak 119).