Sanja Milković Hays: “Na setu ‘Brzih i žestokih’ svi smo jedna velika obitelj”

Josip Jurčić
9 min. čitanja

“Kada smo počeli snimati Brze i žestoke bili smo mladi, pa je zanimljivo bilo gledati kako zajedno prolazimo kroz život”, govori hrvatska kostimografkinja Sanja Milković Hays, koja je uz hit serijal od njegovog samog početka.

Život zna biti jako nepredvidljiv. Najbolje to zna Sanja Milković Hays, koja odrastajući u Zagrebu uopće nije ni razmišljala o Hollywoodu. Diplomirana arhitektica igrom je slučaja nakon studija dobila posao kostimografkinje u Jadran film, a zatim i završila u SAD-u, gdje danas radi na najprestižnijim filmovima.

Spider-Man: put bez povratka, Kapetanica Marvel i Zvjezdane staze: S one strane, samo su neki od njezinih visokobudžetnih projekata, ali najpoznatija je ipak kao “obiteljska” kostimografkinja jednog od najuspješnijih filmskih serijala Brzi i žestoki. Uz serijal je od samih početaka, još od 2001., pa nimalo ne čudi što je uz njega posebno vezana. Toliko da su joj se razgovarajući o najnovijem dijelu, akcijskom spektaklu Brzi i žestoki 10, zasuzile oči.

Naime, iako je serijal proteklog vikenda prešao granicu od čak 7 milijardi dolara zarađenih u kinima, film se promovira kao “početak kraja” te producenti i glavni glumac Vin Diesel otvoreno govore da će serijal uskoro završiti.

Kakav je bio osjećaj još jednom doći na set Brzih i žestokih?

Sanja Milković Hays: Kao kada dođeš na obiteljsko okupljanje. Svi se znamo jako dugo. Kada smo počeli snimati Brze i žestoke bili smo mladi, pa je zanimljivo bilo gledati kako zajedno prolazimo kroz život. Uz filmove su dolazili i brakovi i djeca, svi smo se pratili. U posljednjim filmovima su nam se počeli pridruživati i velike zvijezde, kao što su Helen Mirren, Charlize Theron, Brie Larson… Zapravo je zanimljivo kako svi, a pogotovo žene, žele biti dio ovog serijala.

Zašto mislite da je glumicama toliki izazov uskočiti u Brze i žestoke?

Sanja Milković Hays: Znam da Helen Mirren obožava automobile. Zapravo se nadala da će joj dati da vozi jednu od jurilica, ali to se ipak nije dogodilo. No, u međuvremenu se sprijateljila s Vinom, pa je tako nastavljena ta veza. Sve su to odlične glumice, koje su već ranije dokazale svoju vještinu i talent, pa se sada mogu ovdje opustiti i zabavljati. Nije tu potrebno noćima razmišljati o liku i njegovoj motivaciji. Trebaš doći na set, odraditi kako piše u scenariju i pritom se malo igrati s pištoljima i autima. Tko to ne bi prihvatio?

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Što pomislite kada se sjetite budžeta za originalni film Brzi i žestoki te višestruko većeg budžeta koji ste imali sada na Brzim i žestokima 10?

          Sanja Milković Hays: Snimajući prvi film jedva smo sklapali kraj s krajem. No, s druge strane sve je bilo jednostavnije. I kostimi i akcijske scene. To je tako moralo biti jer je budžet bio mizerija. Svi smo pristali dobiti 30 posto manji honorar od uobičajenog. Tada su me mnogi pitali zašto to radim, ali sada vidim da je to bila moja najbolja poslovna odluka. Jednostavno, svidio mi se scenarij, osjećala sam da bi to mogao biti drugačiji film, a danas zahvaljujući njemu radim na projektima čiji su budžeti u stotinama milijuna dolara.

          Je li lakše osmisliti kostim za lik Dominica Torretta, kojega već jako dobro znate, ali ga ipak morate osvježiti, ili za novi lik kao što je Dante Reyes, kojeg glumi Jason Momoa, gdje možete dati mašti na volju?

          Sanja Milković Hays: To su dva različita procesa. S Vinom, koji glumi Dominica, uvijek puno pričam. I doista nije lagano naći nešto što je novo i drugačije, a da ipak odgovara liku. Puno je tu promišljanja i dogovaranja. A Jason Momoa je imao jasnu viziju kakav bi njegov lik trebao biti. To je bilo jako zanimljivo, jer on je vodio, a ja sam ga slijedila. Puno razgovora, puno proba i dogovaranja da bi došli do krajnjeg rezultata. Jason je nevjerojatno talentiran i kreativan, mislim da je stvorio negativca kakvog dosad nismo imali priliku vidjeti. Jako sam zadovoljna našom suradnjom.

          Sanja Milković Hays i Andrew Garfield

          Koliko inače glumci sudjeluju u stvaranju kostima?

          Sanja Milković Hays: Ovisi o glumcima. Moj je posao pomoći im da pred kameru donesu lik kakav su zamislili. Volim s njima razgovarati, vidjeti koja je ideja i što bi zapravo htjeli. Nikada ne idem protiv glumaca. S velikim glumcima uglavnom nema problema. Problem zna nastati kod glumaca koji imaju manje uloge, pa misle da nije vrijedno trošiti toliko vremena na kostime. Onda im pokušam objasniti koliko je kostim važan. Ako je dobar kostim, gledatelj odmah zna kakav je netko lik. Ako je kostim loš ili bezličan, onda gledatelj dobiva pogrešnu poruku. Žao mi je što u glumačkim školama ne uče koliko je kostim važan i koliko im može pomoći u glumi.

          Koliko komada odjeće ste koristili za Brzi i žestoki 10?

          Sanja Milković Hays: Ne znam ni sama. Stotine i stotine. Od glavnih glumaca pa sve do statista. To više i ne brojim.

          Likovi u filmu putuju cijelim svijetom. Jeste li išli s njima na lokacije?

          Sanja Milković Hays: Ne, ja sam uglavnom bila u Londonu, gdje nam je bila baza. Jedino sam išla u Rim i to ponajviše zbog Helen Mirren, koja je tamo snimila svoje scene. Zato smo tamo i obavili probe kostima s njom.

          Scena iz filma “Brzi i žestoki 10”

          Kako je bilo surađivati s novim redateljem Louisom Leterrierom?

          Sanja Milković Hays: Fenomenalno. Moram priznati da sam bila malo nervozna. Ne samo zato što je to novi redatelj, već i zato što Louis dolazi iz poznate filmske obitelji. Otac mu je redatelj Francois Leterrier, a majka slavna kostimografkinja Catherine Leterrier. Zato sam znala da dosta zna o kostimografiji, a nikad ne znaš kakve će ideje netko imati. Prvoga dana snimanja, prije se nismo ni upoznali, zazvonio mi je mobitel. „Halo! Ovdje Louis, tvoj novi redatelj. Imam scenu s Charlize Theron i Michelle Rodriguez, a Charlize bi nešto htjela promijeniti na kostimu. Smijemo li to napraviti?“, rekao je Louis, a ja sam odmah znala da ćemo odlično surađivati.

          I super smo se slagali. Između brojnih sjajnih filmova na kojima je radila, njegova mama je bila kostimografkinja i na filmu Gorile u magli, pa mi je Louis pričao kako je nosio Sigourney Weaver hlače, a prije toga bi se u njima valjao kako bi ih dovoljno zaprljao da one izgledaju kao da su doista nošene u džungli. Kod njega se baš vidi da je odrastao na filmskim setovima. Jako je komotan, zna sve što svatko radi i prilazi im s poštovanjem.

          Kakav je osjećaj kada znate da se, nakon gotovo četvrt stoljeća, serijal Brzi i žestoki približava kraju?

          Sanja Milković Hays: Približava li se kraju? Nemojte biti toliko sigurni. Zasad čak ni ja ne znam koliko je to točno. No, ako se doista dogodi, ako Brzi i žestoki dođu do kraja, bit će jako tužno. To su ljudi s kojima sam zapravo odrasla. Gledali smo zajedno kako naša djeca rastu. Došli smo do te situacije da moj sin Luka ima malu ulogu u Brzi i žestoki 10, baš kao što su se ispred kamera našla i djeca Jordane Brewster i Vina Diesela. Svi smo jedna velika obitelj.

          Preporuči članak
          aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa