Christopher Nolan je obožavatelj franšize ‘Brzi i žestoki’ i baš ga briga što netko misli o tome, jer te filmove stalno gleda.
Za redatelja koji stoji iza filmova poput Oppenheimer (2023.), Početak (2010.), ili Prestiž (2006.) – ne bi se reklo da voli ‘over the top’ akcijske filmove. Osim toga, Christopher Nolan je naveo Metropolis (1927.), 2001: Odiseja u svemiru (1968.), Lawrence od Arabije (1962.) i Blade Runner (1982.) kao neke od njegovih omiljenih filmova. Popis je naravno puno duži, ali njemu se može nadodati i jedna cjelokupna franšiza – Brzi i žestoki.
Nolan započinje gledanje franšize ‘Tokyo Driftom’
Nolan koji obožava kino kulturu i filmove te zagovara raznovrsnost u filmskoj ponudi po pitanju žanrova, tijekom gostovanje u emisiji The Late Show with Stephen Colbert podijelio je svoju ljubav prema Brzim i žestokima. No isto tako nije mogao vjerovati kako voditelj Stephen Colbert nije pogledao niti jedan od njih.
“Nemam nikakvu krivnju što sam obožavatelj franšize ‘Brzi i žestoki”, ponosno je izjavio Nolan. “Sjajna akcijska franšiza… Nikad nisi pogledao niti jednog od njih? Stalno gledam te filmove. Volim ih. Iznenađen sam da nikad nisi pogledao ijednog od njih. Tek se u posljednjih nekoliko razvija specifična priča i mitologija. Počeo bih s ‘Tokyo Driftom’ i gledao ga kao zasebnu stvar.”
Redatelj želi da filmovi budu sve veći poput ‘Brzih i žestokih’
Već je ranije za podcast Happy Sad Confused Nolan podijelio koliko su mu Brzi i žestoki dragi, i niti u jednom trenutku Brze i žestoke nije nazvao skrivenim užitkom (guilty pleasure) kao što to inače ljudi znaju. On je i sam snimao akcijske filmove, a čovjek mora od negdje učiti ili dobiti ideje. Još je bolje ako se pritom i uživa u tome, što je sudeći prema njegovim riječima neupitno.
“Ja sam za originalne recepte, za original Roba Cohena. Ali zapravo mi je jako drag ‘Tokyo Drift’. I nastavci Justina Lina, kako su postajali sve luđi i veći i luđi i veći, postali su nešto drugo, ali zabavno na drukčiji način.”
Kako sami filmaši i publika nerijetko znaju kritizirati nove nastavke koji stalno idu korak dalje i akcija je sve luđa, Nolan to smatra nečime čemu i sam teži.
“Zabavna stvar s tim [Brzi i žestoki] filmovima je čak i to kad su postajali sve veći i veći, kao što nastavci i moraju – svi se uvijek žale da nastavci postaju veći, ali mi smo ljudi koji stvaraju veće nastavke. Mi želimo da oni budu veći. Ne želite ih manje. To je lekcija iz ‘Aliena 3‘, Fincherovog, možeš ti to, ali neće nikoga usrećiti iako osobno volim taj film – mislim da ga volim više nego on sam.”
‘Tenet’ je velik film, ali mnogi smatraju da je ipak previše
Kad se govori o veličini filma, njegovoj ideji koju nastoji prenijeti i u Nolanovom slučaju – da se film može shvatiti, tada razgovor ne može proći bez spomena redateljeva filma koji i danas najviše dijeli publiku: znanstveno-fantastički triler Tenet (2020.). U ranijem intervjuu pokušao je objasniti zašto se film publici i kritičarima čini previše zamršenim.
“Stvar s ‘Tenetom’ je u tome što mislim da je baš on od svih filmova koje sam snimio onaj koji je uvelike povezan s iskustvom gledanja filmova… Na neki način, radi se o gledanju špijunskih filmova. On se pokušava nadograditi na to iskustvo i odvesti ga na ovo jako uvećano, pomalo ludo mjesto. Mnogo toga se odnosi samo na zvuk i glazbu i ovu ogromnu sliku.”
Zbunjujuće elemente filma je povukao i voditelj Stephen Colbert.
“Ne trebate razumjeti sve u ‘Tenetu’… Nije sve razumljivo,” odgovorio je Nolan.