Kako je redatelj Denis Villeneuve iz malog kanadskog sela dospio među najtraženije hollywoodske filmaše? U njegovom slučaju odgovor je jednostavan – uz sjajne filmove!
Kada je devedesetih godina prošloga stoljeća započeo svoju filmsku karijeru, samo su rijetki mogli predvidjeti da će kanadski redatelj Denis Villeneuve postati jedan od najtraženijih hollywoodskih redatelja. Ne zato što je redatelj rođen u selu Gentilly bio ekstremno loš. Čak i tada Villeneuve je pokazivao veliki talent. No, ono što je stvarao izgledalo je kao predodređeno da doživi umjereni uspjeh u Kanadi, bez prevelikog međunarodnog odjeka.
Svoju karijeru započeo je u devedesetima, režirajući razne muzičke spotove i kratke filmove. Krajem devedesetih režirao je nekoliko dugometražnih filmova, koji su bili sasvim solidno primljeni kod kritike, no publika ih je uglavnom ignorirala.
Brzi uspon na vrh Hollywooda
Njegov prvi „veliki“ film bio je Naša majka (Incendies, 2010.), koji je bio nominiran za Oscara u kategoriji najboljeg filma na neengleskom jeziku. Iako Naša majke nije bila prototipni hollywoodski film, Vileneuve je otvorila brojna vrata, pa mu i pružila šansu u hollywoodskom sustavu.
Od tada sa svakim novim filmom podiže letvicu golemih očekivanja. U samo 5 filmova probio se do mjesta jednog od najtraženijih hollywoodskih redatelja. Danas predstavljamo te filmove u njegovoj hollywoodskoj orbiti, zaključno s Dinom, dvodijelnom adaptacijom istoimenog romana Franka Herberta, za koji se godinama smatralo da ga je nemoguće (dobro) adaptirati u film.
Pogledajte koji su to filmovi s kojima je Denis Villeneuve oduševio gledatelje diljem svijeta, ali i šefove hollywoodskih studija.
Zatvorenici
(Prisoners, 2013.)
Žanr: misterija, triler, kriminalistički
O filmu: Zatvorenici je kriminalistički triler čija se radnja vrti oko otmice djece. Glavne likove igraju Hugh Jackman kao otac čije su kćeri otete, te Jake Gyllenhaal koji tumači detektiva čiji je zadatak da pronađe njegovu djecu. Kroz film lik Hugha Jackmana postaje sve ljući i očajniji zbog nesupjeha policije da pronađu njegove kćeri. Stoga on kreće uzimati stvari u svoje ruke ne bi li pronašao krivca. Iako je motiviran dobrim namjerama da pronađe svoje kćeri, s vremenom postaje sve agresivniji i publika se krene pitati je li on i dalje „pozitivac“. Kao i ostali filmovi Denisa Villeneuvea, Zatvorenici preisputuje ljudsku moralnost i predstavlja nam najmračnije dijelove ljudske naravi.
Sicario
(Sicario, 2015.)
Žanr: akcijski, kriminalistički
O filmu: Radnja ovog filma prati idealističku FBI detektivku (Emily Blunt) dok se pokušava snaći u ratu droga na američko-meksičkoj granici. Njen lik služi kao moralni kompas cijele priče, uvijek je orijentirana prema pravom smjeru. Saznajemo kako FBI nije ništa bolji od meksičkih kartela, no igranje prljavo je jedini način na koji mogu odvagnuti pobjedu. Na tome se i temelji cijeli sukob filma; idealizam protiv realizma. Emilyn lik je idealist i želi sve napraviti čisto i po propisima, no ubrzo sazna kako je to nemoguće. Priča prikazuje sve brutalne aspekte meksičkih kartela i rata s njima, posljedice koje može ostaviti na ljudima, te na koliko nevinih života utječe taj rat.
Dolazak
(Arrival, 2016.)
Žanr: misterija, drama, sci-fi
O filmu: Dolazak je bio prvi pokušaj Denisa Villenuvea u stvaranju znanstveno-fantastičnog filma. Sam je rekao kako je oduvijek sanjao da režira takav jedan film, te je upravo to i jedan od glavnih razloga zašto se odlučio za zvanje filmskog redatelja. Rad na ovom filmu shvatio je vrlo ozbiljno. Zaposlio je lingvisticu dr. Jessicu Joon kako bi stvorila kompletno novi jezik kojim bi se vanzemaljci u filmu koristili. Također je motivirao članove filma da pogledaju dokumentarce o pravim kontaktima s vanzemaljcima kako bi bolje shvatili njegovu viziju. Bez obzira na fantastičnu narav ove priče, Denis je htio da sam film bude ukorijenjen u realnost. Cijela radnja odvija se kroz oči žene koja je nedavno izgubila dijete, odnosno tako se čini na početku. Kroz film Denis Villenuve je uvijek korak ispred publike i nikada se ne može pogoditi što slijedi. Na kraju priče gledatelji su ostavljeni s mnogim moralnim pitanjima na koje će sami morati naći odgovore.
Blade Runner 2049 (2017.)
Žanr: misterija, sci-fi, drama
O filmu: Denis Villeneuve uvijek citira Istrebljivača kao jedan od najdražih filmova, stoga se nije puno premišljao kada mu je dana prilika da snimi nastavak. Znao je kako to nije nimalo lak zadatak, no svejedno ga je odlučio napraviti. Svatko tko je pogledao Istrebljivača će vam reći kako je to film savršeno samodostatan i nema potrebe da se priča nastavlja, no Denis je dokazao kako to nije istina. Iako nije bio veliki financijski hit, Blade Runner 2049 izuo je kritičare i publiku iz cipela. Osvojio je 2 oscara i danas se smatra jednako dobrim kao i svoj prethodnik. Ovog puta priču pratimo iz perspektive replikanta čiji je zvanje istrebljivač. Jednako kao i klasik iz 1982. godine, radnja istražuje teme identiteta, ljudskosti i značenja života. Harrison Ford se vraća u ulozi Rick Deckarda, a pridružuju mu se Ryan Gosling kao protagonist K. Ostatak glumačke postave uklučuje Anu de Armas, Dave Bautistu, te oscarom nagrađenog glumca Jared Leta.
Dina
(Dune, 2021.)
Žanr: sci-fi, avantura
O filmu: Najnovije djelo u filmografiji ovog redatelja jest adaptacija Frank Herbertovog znanstveno-fantastičnog romana „Dune“. Vileneuve je učinio ono što su mnogi smatrali nemogućim. Uspio je adaptirati Dinu na veliko platno, podvig kojem čak ni veliki David Lynch nije dorastao. Denisova Dina (2021) adaptira tek prvi dio Herbertovog romana, spora je i metodična. Upoznaje nas sa svijetom i likovima, te postavlja pozornicu za epkse bitke i preokrete koje ćemo uskoro vidjeti u nastavku. Prema svim mjerilima ovaj film je ogroman uspjeh, te publika ne može dočekati da vidi kako će se Paulova priča nastaviti u dugo isčekivanom nastavku Dina: drugi dio.