Francis Ford Coppola smatra kako filmski studiji nestaju, dok streaming ostaje

Mirko Nađ
4 min. čitanja

Prema riječima jednog od najvećih živućih redatelja Francisa Forda Coppole – filmskim studijima se ne piše dobro.

Francis Ford Coppola, čovjek koji je režirao trilogiju Kum (The Godfather), te filmske klasike Apokalipsa danas (Apocalypse Now, 1979.) i Prisluškivanje (The Conversation, 1974.), na ovogodišnji Cannes je stigao s novim filmom Megalopolis kojeg je sam financirao.

Publika je ovog četvrtka napokon mogla pogledati Coppolin strastveni projekt kojeg je želio snimiti već četrdeset godina, te je potvrdila ono o čemu se samo šuškalo u Hollywoodu – Megalopolis je film koji će potpuno podijeliti publiku. Dok se jedni kritičari razbacuju pojmovima poput “pretjerano“, “kaotično” i “neukusno“, u istoj mjeri oni drugi ga nazivanju “zapanjujućim“, “beskompromisnim” i “nevjerojatnim“. Čini se da je ono što je slavni redatelj godinama obećavao dati publici napokon i podario. Jer svi kritičari se slažu u jednoj jedinoj stvari – ovo se jednostavno mora pogledati zbog samog iskustva, kakvo god mišljenje da se na kraju stekne.

Studiji rješavaju dugove dok streaming servisi imaju hrpu novca

Budući da je Coppola sa 120 milijuna dolara osobno financirao svoj film prodavši svoju vinariju, nije se trebao mučiti sa studijskim zahtjevima i preinakama već snimiti Megalopolis onako kako želi. S druge strane, Martin Scorsese je za Netflix i Apple snimio Irca (The Irishman, 2019.) i Ubojice cvjetnog mjeseca (Killers of the Flower Moon, 2023.) te je izjavio da je imao odriješene ruke jer Netflix se pojavio “s novcem i slobodom.”

Megalopolis
Kadar iz filma ‘Megalopolis’ (Foto: American Zoetrope)

Kako prenosi Deadline, Coppolino mišljenje o streaming servisima je da je “streaming ono što smo nekad zvali kućnim videom,” te bi volio kad bi njegov novi film svoj dom pronašao “u velikom kinu za 600 do 700 ljudi.” Nastavio je rekavši kako misli da se “filmska industrija bavi ljudima koji se zapošljavaju kako bi se podmirili dugovi – njihov posao nije da prave dobre filmove, već da plaćaju svoje dugove. Ove nove tvrtke – Amazon, Apple, Microsoft – imaju mnogo novca. Ali studiji koje poznajemo tako dugo, možda neće biti prisutni u budućnosti.”

Kockanje s vinarijama i ‘Megalopolisom’

Na pitanje kakav je rizik preuzeo snimajući Megalopolis i koji ga je koštao 120 milijuna dolara – plus dodatnih 100 milijuna koje traži da distributer uloži u marketing, Coppola je zaslugu pripisao kockanju s vinarijama koje je otvorio u Napi i Sonomi. U 1980-ima podigao je kredit od 20 milijuna dolara te “sagradio vinariju poput Tivoli Gardensa s bazenima, mjesto gdje bi išla djeca, pa bake i djedovi. .. Stvorio sam mjesto koje sada svaka vinarija pokušava kopirati. Uzeo sam novac od toga i rizik od toga sam uložio [u Megalopolis].

Bez obzira na toliko ulaganje, Francis Ford Coppola se ne brine previše jer i nakon Megalopolisa, financijski “nema problema“, te da njegovi potomci – što uključuje njegovu djecu Sofiju i Romana i njihovu djecu, “imaju prekrasne karijere bez bogatstva“.

Megalopolis još nema distributera, no nakon što završi filmski festival u Cannesu to bi se trebalo promijeniti.

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Preporuči članak
          aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa