‘Bajkeri’: Buntovnici na dva kotača

Tihomil Hamilton
5 min. čitanja

Filmom Bajkeri redatelj Jeff Nichols daje sentimentalnu počast jednom buntovnom vremenu u SAD, vremenu u kojem su se i ljudi i kultura mijenjali. U ovoj snažnoj krimi drami izvrsne uloge pružili su Jodie Comer, Austin Butler i Tom Hardy.

Trebalo je proći podosta vremena da dočekamo novi film hvaljenog scenariste i redatelja Jeffa Nicholsa. Točnije, čekamo ga od 2016. godine kada je snimio snažnu biografsku dramu Loving. Njegov najnoviji film Bajkeri (The Bikeriders, 2023.) također nosi predznak ‘biografski’ ali i ‘bajkerski‘. On je inspiriran je istoimenom knjigom Dannyja Lyona ,koja je prvi put objavljena 1968. godine, koja donosi impresivan pogled na motociklistički klub Chicago Outlaws kroz fotografije i intervjue s članovima kluba.

Za bajkerske filmove slobodno možemo reći da su omiljeni među publikom. Neće se pogriješiti ni ako se kaže da su i posebni (pod)žanr. Njegov početni film svakako je Divljak (The Wild One, 1953.) redatelja Lászla Benedeka s Marlonom Brandom u glavnoj ulozi. Među ostale najznačajnije filmove možemo izdvojiti naslove Divlji anđeli (The Wild Angels, 1966.) redatelja Rogera Cormana, Anđeli pakla na kotačima (Hells Angels on Wheels, 1967.) u režiji Richarda Rusha te Rođeni da gube/Rođeni gubitnici (The Born Losers, 1967.) redatelja Toma Laughlina.

Posebno treba izdvojiti film Goli u sedlu (Easy Rider, 1969.) u režiji Dennisa Hoppera. Ovaj film, u kojem glavne uloge tumače Peter Fonda, Jack Nicholson i sam Dennis Hooper, stekao je kultni status i mnogobrojne obožavatelje.

Priča filma prati snažnu Kathy (Jodie Comer) koju, nakon slučajnog susreta u lokalnom baru prepunog bajkera, privuče Benny (Austin Butler). Benny je član motociklističkog kluba Vandali, koji predvodi pomalo zagonetni Johnny (Tom Hardy). Klub je nastao iz razbibrige, kao okupljalište lokalnih autsajdera ali se polako počinje, poput zemlje u kojoj živi, mijenjati. Nasilje u klub ulazi na velika vrata i iz temelja ga mijenja.

Vrhunska Jodie Comer

Up Next
You can skip ad in
SKIP AD >
Ad will start in..
Advertisement
Uključi zvuk
LIVE
 / 
  • Speed1
  • Subtitles
  • Quality
  • Audio
Quality
    Speed
    • 2x
    • 1.5x
    • 1.25x
    • 1x (Normal)
    • 0.5x
    Subtitles
      Audio
        Embed this video:
        Copy
        Copy video link:
        Copy
        Chapters
          • Copy video url at current time
          • Fullscreen Exit Fullscreen
          This content is private
          Submit
          Please enter valid password!
          Age Verification
          By clicking enter, I certify that I am over the age of 21 and will comply with this statement.
          ENTER
          or
          EXIT
          Coming Next
          CANCEL

          Benny se uskoro nađe na prekretnici jer mora birati između odanosti klubu i Kathy. No, isto vrijedi i za Johnnyja, kojem vođenje kluba ispunjenog nasiljem predstavlja sve veće breme. Vrijeme promjena postaje silovito i nasilno gotovo za sve koji imaju veze s klubom.

          Scenarist i redatelj Jeff Nichols svom filmu dao je jedan lagani prizvuk filma Dobri momci (Goodfellas, 1990.) Martina Scorsesea, što je vidljivo već i uvodnim scenama filma.Ono najvažnije je da priču filmapratimo kroz naratora, odnosno, priču koju nam prepričava lik Kathy u odličnoj izvedbi Jodie Comer (Počinjemo od kraja/The End We Starts From, 2023., Free Guy, 2021., TV serija Ubijanje Eve/Killing Eve, 2018.-2022.). Ona je, bez ikakve sumnje, srca i duša ovog filma.

          Gluma je element koji ovom filmu daje jednu veliku dozu kvalitete. Glumačke izvedbe i u glavnim i u sporednim ulogama su na vrhunskoj razini. Austin Butler (Elvis, 2021.) i Tom Hardy(filmski serijal Venom) su izvrsni a dojmljiv je način kako je prikazan njihov odnos pun povjerenja, koji je veoma blizu odnosa ‘otac-sin’. Ovaj film posredno govori o važnosti ‘obitelji’, bilo da se radilo o krvnoj ili (u ovom slučaju) jednom klubu.

          Sudbonosni trokut

          U sporednim ulogama fantastičan je Michaela Shannon (Amsterdam, 2022.) a tu su za pohvalu i Boyd Holdbrook (Indiana Jones i artefakt sudbine/ Indiana Jones and the Dial of Destiny, 2023.) te Norman Reedus (TV serija Živi mrtvaci/The Walking Dead, 2010.-2022.).

          Film krasi odlična kamera Adama Stonea (U Zaklon/Take Shelter, 2011.), koja daje dodatnu privlačnost filma. Općenito, prikaz vremena u kojem se film dešava besprijekorno je izveden, pazilo se apsolutno na svaki detalj.

          Kako film odmiče, tako i nasilje postaje njegov važan dio. No, Nichols ne teži tome da ga glorificira. Ono se tu pojavljuje kao nužno zlo proizašlo iz svojevrsne moći i autoriteta (odlična scena s paljenjem kafića i vatrogascima koji u strahu čekaju da se bajkeri raziđu).

          Mali problem filma, u kasnijoj fazi, leži na sudbonosnom trokutu koji čine Kathy-Benny-Johnny. Taj trokut pomalo postaje opterećenje za čitav film jer ne nudi ništa novo što već ranije nismo vidjeli. To su sve isti problemi samo se javljaju u drugačijim situacijama. Tu se Nichols malo zapetljao i izgubio, pa kako film odmiče njegova, inače, snažna priča pomalo gubi na intenzitetu.

          Nesumnjivo je da je Jeff Nichols filmom Bajkeri uspješno odao sentimentalnu počast jednom buntovnom vremenu u SAD, vremenu u kojem su se i ljudi i kultura mijenjali. U svakom slučaju, ovo je film vrijedan gledanja.  

          Preporuči članak
          aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa