Glumica Sydney Sweeney doslovno nosi film Bezgrešna na svojim leđima. Ovaj religiozni horor ima puno neiskorištenog potencijala ali i fantastičnu završnicu koja će (neke) gledatelje natjerati da se prekrste i pomole.
Priča filma prati Ceciliju (Sydney Sweeney) koja je čudom preživjela nesreću na zamrznutom jezeru. Nakon nesreće počela je vjerovati kako ju je Bog spasio s razlogom, te posvećuje život vjeri. Zbog svoje posvećenosti crkvi i Bogu, pozvana je u samostan u Italiju kako bi se brinula o časnim sestrama na samrti te se zaredila. Po dolasku ne krije svoje oduševljenje. No, stvari se uskoro mijenjaju i to na najgori mogući način po nju.
Otkriva da je trudna mada nikad u životu nije bila s muškarcem. Iz samostana joj je zabranjeno otići. Cecilia postaje zarobljenik vlastitog tijela i zidina samostana. Ono što slijedi je njezina borba da preživi i pobjegne iz samostana unutar čijih zidina se odvijaju mračne stvari.
Film Bezgrešna snimljen je s budžetom od samo 9 milijuna i u otprilike pet tjedana zaradio gotovo 22 milijuna. Taj uspjeh je još veći ako se zna da su mu konkurenti bili Monkey Man (2024), Godzilla x Kong: Novo carstvo (Godzilla x Kong: The New Empire, 2024). Nešto kasnije se pojavio i naslov Prvo pretkazanje (The First Omen, 2024). koji je imao nešto lošiji start ali je poslije sve ‘nadoknadio’.
Redatelj filma je Michael Mohan (The Voyeurs, 2021., TV serija Everything Sucks, 2018.) a scenarist Andrew Lobel, kojemu je Bezgrešna prvi veći scenaristički rad.
Film u tri dijela
Ono što treba odmah napomenuti da već spomenuto Prvo pretkazanje i Bezgrešna imaju vrlo sličnu premisu. Ta činjenica je, osim jake konkurencije, bila i dodatna otegotna okolnost zbog kojeg je Prvo pretkazanje imalo početni lošiji start na kino blagajnama.
Što se tiče samog scenarija, nikako se ne može govoriti o nekom kopiranju. Njegova ideja je, mora se priznati, prilično originalna. Možemo ju nazvati i modernim pristupom tematici kojom se bavi serijal Pretkazanje i kultni film Rosemaryna beba (1968.).
Film je pričom podijeljen, zapravo, u tri etape. Tu je uvodni, tipski dio iza kojeg slijede tri glavna dijela. Svaki dio predstavlja jedno tromjesečje trudnoće glavne junakinje. Prvi dio lagano uvodi elemente horora a drugi nas uvodi dublje u priču, tu se zapliću i rasplići neke tajne (koji sadrži i horor prepade a i, rekli bi, pomalo zastrašujućeg morbidnog nasilja). Treći je, dakako, završnica i rasplet.
I, taj treći dio je filma je i najbolji. Mohan si je dao oduška pa tu ima strave na pretek i krvi do koljena. Problem je što taj dio filma – u svom najboljem dijelu – izgleda kao ‘samostalni horor film u unutar horor filma’. To je nešto što se scenaristički moralo u potpunosti izbjeći i čitavu priču bolje izbalansirati.
Ideja filma ‘u tri dijela’ je zanimljiva međutim sama izvedba u cjelini i nije ispala baš najsretnije. Scenaristički i redateljski filmu fali podosta ‘pravog horor stila i atmosfere’. Ono što se pruža su tek neki bljeskovi svega toga. Dojam je da Mohan i Lobel nisu previše nagledani dobrim i lošim hororima (za razliku od, primjerice, redateljice Prvog pretkazanja Arkashe Stevenson iz čijeg se filmskog rukopisa to jasno iščitava).
Ne ljutite Sydney
Velika mana filma je karakterizacija likova koje zapravo i nema. Jedini lik koji je tu pravilno odrađen je glavni lik kojeg tumači Sydney Sweeney, mlada glumica u usponu koja je najpoznatija po TV seriji Euforija (Euphoria, 2019.) te romantičnoj komediji Samo ne ti (Anyone But You, 2023.). Za nju se može reći da i nosi čitav film na svojim leđima.
Njezina transformacija iz mlade i ranjive djevojke u brutalnu osvetnicu u fantastičnoj završnici koja će neke gledatelje natjerati da se prekrste i pomole, je snažna i uvjerljiva. Ona ne bira sredstva kad zavrišti pa krv, znoj i suze pršte na sve strane. Tu možemo samo parafrazirati nedavni hit Angry vječnih The Rolling Stonesa, u čijem spotu Sydney glumi, i reći – ‘Ne ljutite Sydney!’.
Film Bezgrešna mogao je i trebao biti puno bolji. Ipak, i kao takav (i u trajanju ispod 90 minuta) ne predstavlja preveliki gubitak vremena.