Iako je već tjedan dana u kinima, ‘Časna II’ ne predaje tako lako prvo mjesto domaćeg box officea novim filmovima.
U još jednom vikendu predvođenim hororom i misterijom ukupna brojka box officea je naspram vikenda ranije neznatno pala za -8,5% i iznosila je 308.984 €. Posjetitelja kina je isto bilo manje, njih 52.336, što je ipak manji pad za -3,5%.
Najuspješniji filmovi vikenda
Kao i prošlog vikenda, posljednji film iz svijeta Prizivanja (The Conjuring) o demonskoj časni je na vrhu box officea. Nastavak hita iz 2018., Časna II (The Nun II), ovog vikenda je zaradio 76.682 € i privukao 11.850 gledatelja željnih vidjeti koje je užase ovaj puta demon Valak pripremio za sestru Irenu. Očito puno gore stvari nego u prvom nastavku, jer sudeći prema publici i redatelju Michaelu Chavesu, Časna II je najnasilniji film u cijelom filmskom svijetu Prizivanja. Tako nešto samo dodatno može privući ciljanu publiku, a da je popularan kao i prvi film iz 2018. pokazuje podatak da je pad gledanosti Časne II u drugom vikendu prikazivanja identičan kao i prije 5 godina – 50%. Možda se 50% čini mnogo, ali rijetko koji film ima manji pad gledanosti u drugom vikendu, brojka se obično kreće oko 50 ili 60%. Časna II je s budžetom od 38,5 milijuna dolara na globalnom box officeu već zaradio gotovo 160 milijuna, što samo nastavlja uspjeh serijala i potvrđuje status franšize Prizivanja kao najuspješnije horor franšize.
Na drugom mjestu je čuveni detektiv s najpoznatijim enormno velikim brkovima, Hercule Poirot, u kriminalističkoj misteriji koja na trenutke odiše pravom horor atmosferom: Ubojstvo u Veneciji (A Haunting in Venice). Junaka romana i kratkih priča Agathe Christie ovog vikenda je na misteriju u Veneciju otpratilo 7.613 gledatelja, što mu je donijelo 48.593 € box office zarade. Treća Poirotova misterija gdje Kenneth Branagh glumi čuvenog detektiva je unatoč dobrom rezultatu imala lošije otvaranje od prethodna dva filma serijala. Od Ubojstva u Orient Expressu (Murder on the Orient Express, 2017.) imao je manju posjećenost za -60%, dok je od prošlogodišnjeg Smrt na Nilu (Death on the Nile, 2022.) imao manju za -57%. Možda je ostvario i manje rezultate od prethodnika, ali osigurao si je najbolje kritike od sva tri filma. Doista ironično, budući da je roman Agathe Christie Dogodilo se na dan Svih svetih (Hallowe’en Party, 1969,) koji je inspirirao Ubojstvo u Veneciji, jedan od najlošije ocijenjenih od svih Poirotovih misterija.
Hessa, Zvuk slobode i Pravednik
Treće mjesto osigurao si je Poslije svega: Finale (After Everything), peti nastavak popularne franšize zasnovane na serijalu knjiga Poslije svega (After) spisateljice Anne Todd s 47.554 € box office zarade i 7.577 gledatelja. Finale bi trebao biti posljednji nastavak serijala, no i prethodni nastavak Poslije svega: Zauvijek sretni (After Ever Happy) je prvotno reklamiran kao velika završnica pa je nakon godine dana izašao i ovaj, peti film. Iz tog razloga je prerano tvrditi da je ovo uistinu posljednji u franšizi, ali sigurno se ne bi snimio da se iza svega ne krije uspjeh i potražnja publike za još romanse i ljubavnih prepreka u životima Tesse i Hardina, od milja nazvanih Hessa. Od svih nastavaka, Poslije svega: Finale je imao najlošiji vikend otvaranja, no isto tako možda i najveću konkurenciju u kinima od prijašnjih filmova serijala, a to se prvenstveno odnosi na Časna II koji je sigurno ukrao tinejdžersku publiku.
Četvrto mjesto pripalo je polu-biografskom krimi trileru Zvuk slobode (Sound of Freedom) s Jimom Caviezelom u ulozi Tima Ballarda, bivšeg vladinog agenta koji je posvetio život spašavanju djece i odraslih iz ralja trgovaca seksualnim robljem. U svom trećem vikendu ostvario je 28.420 € box office prihoda s 4.495 gledatelja.
Pravednik: Konačno poglavlje (The Equalizer 3) s uvijek zabavnim za gledanje Denzelom Washingtonom u glavnoj ulozi ovog vikenda je na petom mjestu. Takvu poziciju je zaslužio box office brojkom od 16.577 € i 2.694 gledatelja koji su otpratili Denzelovog Roberta McCalla u zasluženu mirovinu.
Od šestog do desetog mjesta
Jednorozi su izgubili malo na čaroliji budući da je šarena animirana avantura Mia i ja: Film (Mia and Me: The Hero of Centopia) pao na 6. mjesto s prošlotjednog četvrtog. S druge strane, roza boja je postala malčice jarkija jer najuspješniji film godine Barbie se podignuo za dva broja, te je ovog vikenda završio na 7. mjestu.
Najuspješniji biografski film ikad, Oppenheimer, ovaj vikend je na 8. mjestu, dok su Nindža kornjače: Makljaža s mutantima (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) kao i prije tjedan dana zauzele 9. mjesto. Akcijsko-sportski Gran Turismo je prilično usporio u svom četvrtom tjednu u kinima i pao je za tri mjesta, te je nakon prolaska cilja na 10. mjestu.
Novi domaći film u kinima Smrt djevojčice sa žigicama u svom tjednu otvaranja zauzeo je 12. mjesto, i uz Ubojstvo u Veneciji film redatelja Gorana Kulenovića je isto tako misterija ubojstva, ali za razliku od talijanskog grada na vodi, ovdje se radnja odvija na otoku Rabu. Film inspiriran istoimenim romanom Zorana Ferića iz više razloga nije tipičan domaći film kakve smo naviknuli gledati i to je odlična stvar za publiku željne nečeg poznatog kao što je mentalitet domaćeg čovjeka, ali opet svjetski izveden kriminalistički slučaj koji drži gledateljevu pozornost do samog raspleta.
Izvor: Box Office HR