S obzirom na neuspjeh svog posljednjeg velikog filma, scenarist i redatelj Damien Chazelle je svjestan da više neće dobiti tolik budžet za snimanje, a možda čak ni priliku za manji film.
Od pet filmova koje je Damien Chazelle režirao, njih četiri su nominirana za Oscara u gotovo svim kategorijama za dugometražni film ako se gledaju objedinjeno. No njegov posljednji film, Babylon (2022.), je unatoč tri nominacije za Oscara naišao na neočekivano loše kritike i podijelio je publiku. Najgora stvar od svega je ta što je Babylon podbacio financijski, i to s gromoglasnim udarom.
Oskarovski niz prekinut ‘Babylonom’
Damien Chazelle se pokazao kao mladi redatelj na kojeg treba obratiti pozornost nakon što je njegov Ritam ludila (Whiplash, 2014.) osvojio 3 Oscara. Dvije godine kasnije postao je najmlađi redatelj u povijesti koji je osvojio Oscara (imao je 32 godine), te pobrao svačije simpatije s La La Land (2016.) i njegovim osvojenih 6 Oscara. Prvi čovjek (First Man, 2018.) je osvojio jednog pozlaćenog kipića, i kad se pogleda taj niz kojeg je Chazelle napravio, od Babylona se očekivalo mnogo.
Raskošan film o starom Hollywoodu 1920-ih i prelasku na filmove sa zvukom, predvodile su jedne od najvećih zvijezda današnjice, Brad Pitt i Margot Robbie. Uz budžet od 80 milijuna dolara svi su očekivali veliki hit, no to se nije dogodilo. 63,4 milijuna zarade na svjetskom box officeu je bio debeli minus s obzirom na budžet, a kad mu se dodaju još dodatni troškovi marketinga i ostalog, brojka dolazi do 115 milijuna dolara. Kako se previše očekivalo od filma, on je još glasnije pao.
‘Neću dobiti toliki budžet u skorije vrijeme’
Damien Chazelle je svjestan tih velikih očekivanja i neuspjeha, i za TCM Talking Pictures podcast je podijelio svoje viđenje toga.
“Imao sam glavu u pijesku. Bio sam zauzet pisanjem. Tako da ću stvarno osjetiti koliko se to promijenilo ili nije [od ‘Babylona’] kad završim ovaj scenarij i pokušam ga doista snimiti. Pomalo strepim, ali nemam iluzija. Neću dobiti budžet veličine ‘Babylona’ u skorije vrijeme, ili barem ne na ovom sljedećem.”
Hoće li propast Babylona utjecati na daljnji Chazelleov rad, morat će tek saznati. “U financijskom smislu, ‘Babylon’ uopće nije funkcionirao… Nastojite izbjeći utjecaj toga na ono što kreativno radite, ali, na nekoj razini, ne može da ne utječe na to. Ali možda je to u redu? Imam vrlo zbrkano mišljenje o tome. Tko zna. Možda neću moći snimiti ovaj. Nemam pojma. Morat ćemo pričekati i vidjeti.”
Vrijeme će vjerojatno učiniti ‘Babylon’ klasikom
Kao što se dogodilo i s obećavajućim Richardom Kellyjem i njegovim hitom Donnie Darko (2001.), idući projekt Dani katastrofe (Southland Tales, 2006.) mu je neslavno propao, no danas drži status kultnog filma. Otac modernog horora Stephen King vjeruje da će se to dogoditi i s Babylonom za dvadeset godina, i vjerojatno je u pravu.
Damien Chazelle je imao niz kvalitetnih filmova koji su pobrali mnoštvo nagrada i hvalospjeva kritike i publike, pa taj kamen spoticanja u obliku Babylona i tvrdnji da neće moći snimiti novi film ne drže baš vodu. Filmovi s manjim budžetom će svakako biti pod njegovom režijom, a za veći budžet će vjerojatno morati pričekati još film-dva. Jer nisu svi Ridley Scott.