Kevin Costner kritizira klišeje kojima podliježu vesterni te svojom epskom sagom u taj žanr želi vratiti autentičnost i slojevite likove.
Čini se da bi Costnerova Horizont: Američka saga mogla biti “lekcija iz klasičnog vesterna”. Naime, uoči američke premijere filma Horizont: Američka saga – Prvo poglavlje (Horizon: Chapter One), čija je američka kinopremijera najavljena za 28. lipnja, redatelj, scenarist, producent i glavni glumac, Kevin Costner, glavni je sugovornik američkih medija kojima je, između ostalog, rekao da je filmom želio vratiti ovaj žanr na početne postavke.
Costner je kritizirao brojne vesterne snimljene proteklih godina u kojima prevladava pucnjava, dok je psihološka karakterizacija lika svedena tek na osvetu. Slavni glumac i redatelj upravo u tome vidi razlog nezainteresiranosti publike za ovim žanrom i želi to promijeniti svojom serijom filmova.
Prevladava “lijeni” pristup žanru
“Mislim da je teško napraviti dobar vestern. Rekao bih da je u posljednje vrijeme prevladavao ‘lijeni’ pristup tom žanru. Važno je da je okruženje prašnjavo te da netko pogine u prvim minutama kako bi glavni junak do kraja filma imao opravdanje da i sam nekoga ubije. Uvjeren sam da bi vesterni, kad bi bili dobro napravljeni, bili itekako zanimljivi publici. No, često je previše ljudi upleteno u takve filmske projekte i uopće se ne čudim da je publika na neki način odustala od vesterna. Ne mogu pronaći sebe u njima. Ali snaga Horizonta krije se u ženama. Sedam žena je uključeno u projekt i njihov je doprinos ogroman”, rekao je Costner koji ima “kredita” za iznošenje svojih mišljenja o ovom žanru.
Podsjetimo, on je kao redatelj debitirao s vesternom Ples s vukovima (Dances with Wolves, 1990.) koji je osvojio sedam Oscara, a od čega su Costneru pripala dva – za najboljeg redatelja i (kao producentu) za najbolji film. Režirao je, i s Robertom Duvallom, glumio i u vesternu Divlja prostranstva (Open Range, 2003.), hvaljenom upravo zbog svojevrsnog “romantičarskog” pristupa žanru, a svakako treba spomenuti i vestern seriju Yellowstone (2018. – danas), scenarista Taylora Sheridana, u kojoj je tumačio glavni lik, a koju je i napustio upravo kako bi se posvetio sagi Horizont, čija se radnja odvija u razdoblju širenja i naseljavanja američkog zapada, prije i poslije Građanskog rata.
Dinamiku diktiraju ženski likovi
“Tada je posebno teško bilo ženama. Ima u filmu pucnjave, akciju…, sve ono što je potrebno jednom takvom filmu, i krajnje autentično. U međuvremenu se bavim problemima koji su itekako mučili tadašnje žene, poput kupanja. Imajući u vidu samo mjesto gdje se nalazi, svaka žena u publici će razumjeti kako su se tada i na tom mjestu osjećale žene. Osim toga, odličan je to kontrast ostalim scenama. Naime, scene poput te, kupanja žene, obično se na povezuju s vesternom, no to je ono što mu daje autentičnost”, smatra Costner.
Iako je žanr vesterna i dalje popularan u raznim medijima, Costner s Horizontom ima veliki izazov pred sobom. Kino publika sve je nestabilnija kada je riječ o tome koje filmove idu gledati u kina, a koje čekaju pogledati kod kuće putem platformi za streaming.
Prema trenutačnim predviđanjima, očekuje se da će Costnerov film Horizont: Američka saga – Prvo poglavlje na dan izlaska ostati u sjeni horor trilera Mjesto tišine: Dan prvi (A Quiet Place: Day One), redatelja Michaela Sarnoskog, no pokazalo već više puta da “utrka” na kinoblagajnama nije sprinterska, nego maratonska. Bez obzira na uspjeh Horizonta krajem ovog mjeseca, nastavak slijedi već u kolovozu, točnije 16. kolovoza, za kad je najavljena američka kinopremijera filma Horizont: Američka saga – Drugo poglavlje (Horizont: Chapter Two).
U tijeku je snimanje trećeg filma, a Kevin Costner ih je planirao četiri pa paralelno i na njemu radi.