Redatelj Christopher Nolan otkrio je kako su rane projekcije ‘Oppenheimera’ pojedine članove publike učinile psihički utučenim, dok su ga neki nazvali horor filmom.
Vizionarski redatelj, scenarist i producent Christopher Nolan koji je poznat po svojim filmovima i likovima većim od života, osvrnuo se na prve reakcije svog posljednjeg filma Oppenheimer, i kakvo je njegovo vlastito iskustvo vezano za snimanje biografskog spektakla.
‘Oppenheimer je vrsta horor filma’
Film Oppenheimer govori o ‘ocu atomske bombe’ J. Robertu Oppenheimeru koji je tijekom Drugog svjetskog rata radio na Projektu Manhattan vlade SAD-a uz potporu Ujedinjenog kraljevstva i Kanade, što je rezultiralo izumom prve atomske bombe.
U razgovoru za časopis Wired, Nolan je otkrio kako njegov kolega iz filmske branše ima jedan drukčiji pogled na sam film i kakav je dojam stekao:
“To je intenzivno iskustvo, jer je to intenzivna priča. Nedavno sam ga pokazao jednom redatelju koji je rekao da je to vrsta horor filma. Ne mogu se ne složiti.”
No očito da ni ostatak publike nije imao drukčije reakcije na Nolanovu priču o fizičaru koji je promijenio tijek rata. Nakon prvih projekcija publika je zanijemila.
“Neki ljudi napuštaju film potpuno utučeni. Ne mogu govoriti. Mislim da postoji element straha koji je prisutan u povijesti i u samoj podlozi toga. Ali ljubav među likovima, ljubav u međuljudskim odnosima, snažna je kao što uvijek radim.”
Nolanu je laknulo kad je završio sa snimanjem
Kad se snima ovakav film koji povlači sa sobom mnoga etička pitanja, perfekcionistu u snimanju kao što je Nolan nije moglo biti nimalo lako. Jer da bi se napisao dobar scenarij i likovi bili uvjerljivi pogotovo jer su stvarni, prva osoba koja se mora uvući u um glavnog protagonista je scenarist, što je u ovom slučaju bio sam Christopher Nolan. Za vrijeme snimanja, Nolan je primijetio nešto što nije u svojim ostalim filmovima.
“Počeo sam osjećati tu boju koje nema u mojim drugim filmovima, samo tamu. Tamo je. Film se bori protiv toga.”
Na pitanje može li spavati noću nakon iskustva snimanja Oppenheimera, pojasnio je:
“Zapravo mi je laknulo što sam završio s tim. Ali strahovito uživam gledajući film. Mislim da ćete shvatiti kad pogledate film. Biti zabavljen groznim stvarima kompliciran je skup osjećaja, znate? Otud dolazi dimenzija horora.”
U današnje vrijeme ova tema postala je još važnija
Kad je Nolan krenuo raditi na scenariju filma o stvaranju atomske bombe, od strane obitelji nije naišao na neki interes po pitanju teme. Jedan od njegovih sinova rekao je kako danas više nikoga nije briga za nuklearno oružje.
“Dvije godine kasnije, više to ne govori. Svijet se opet promijenio. I to je pouka za sve nas, a posebno za mlade. Svijet se brzo mijenja. ”
Danas, gdje god se okrenete, spominju se novi ratovi velikih razmjera i nuklearno naoružanje. Oppenheimer bi osim pravog kinematografskog iskustva mogao i trebao poslužiti kao nešto što će gledatelja navesti na razmišljanje o samom odnosu prema ratu i njegovom smislu, te o posljedicama istog. No ovdje se govori o Nolanu, koji će nakon što publiku zabavi svojim filmom ostaviti s osjećajem da je prisustvovala nečemu važnom i vrijednom gledanja, pravom iskustvu, što je u ovom slučaju itekako točno.
Nezaboravno iskustvo Oppenheimera možete doživjeti u svim hrvatskim kinima i IMAX-u od 20. srpnja.