Orlando Bloom u glavnoj je ulozi akcijskog trilera Osveta desne ruke a glavna negativka filma je slavna Andie MacDowell. Glavne teme filma su porodica i osveta. Riječ je o solidnom filmu s nekoliko vrlo dobrih glumačkih izvedbi, odlične fotografije ali i iznenađujuće doze brutalnosti.
Film Osveta desne ruke (Red Right Hand, 2024.), koji je stigao u naša kina, režirala su braća Eshom i Ian Nelms. Dobro su nam poznati po akcijskoj komediji Kako se riješiti Djeda Mraza (Fatman, 2020.). Scenarij za film potpisuje debitant Jonathan Easley.
Glavni protagonist filma je Cash (Orlando Bloom), koji je ponovno izgradio svoj život, držeći se podalje od poroka prošlog života. Svojoj nećakinji Savannah (Chapel Oaks) i šogoru Finneyu (Scott Haze) pomaže da održe farmu svoje preminule sestre i pokušavajući učiniti život boljim za sve. No, udovac prolazi kroz teško razdoblje te polako gubi bitku s alkoholizmom i depresijom. Najgore od svega je to što je sklopio koban dogovor oko zajma, uzevši novac od Pantere (Andie MacDowell), lokalne šefice kriminala, kako bi zadržao farmu. No, njegove šanse za otplatu gotovo da i ne postoje.
Kako bi spasio šogora i farmu, Cash sklapa dogovor s Panterom za čiju bandu je nekada radio a na što ga podsjeća i njegova desna ruka s ožiljcima od vatre. Ovoga puta mora obaviti tri posla i dug je otplaćen. S druge strane, pokušava se osigurati i tako da traži pomoć od lokalnog šerifa Hollistera (Brian Geraghty) i policajca Dukea (Mo Mcrae). S Dukeom dogovara da će mu davati informacije koje će pomoći da Pantera napokon bude uhvaćena. Uskoro Duke bude uhvaćen od strane Panterine bande i brutalno pogubljen.
Stvari za Casha se kompliciraju kada se otkriva da je bio u vezi s Dukeom. Kada Savannah bude oteta a njezin otac pretučen do smrti, Cashu ne preostaje ništa drugo nego da krene u obračun. Njegov životni moto – ‘Bog, porodica, preživljavanje’ – tjera ga na odlučne korake. U tome mu se pridružuje pastor Wilderom (Garret Dillahunt), ‘grešnik’ s kriminalnom prošlošću koji je pronašao svoj novi život u Bogu.
Odlični Bloom i MacDowell
Scenarist Jonathan Eastley za glavne teme filma uzeo je porodicu i osvetu. Ona sama po sebi možda i ne donosi nešto novo. Prikaz izolirane zajednice smještene ‘Bogu iza nogu’, gdje se svi poznaju i gdje su sve tajne javna stvar a korupcija normalna stvar. Tome treba pridodati oslonac na porodicu, zajednicu i Crkvu uobičajeni je način života. Glavni lik filma Cash ima svoj moto ‘Bog, porodica, preživljavanje’. Upravo u ove tri riječi sažeto je sve što život u jednoj takvoj izoliranoj zajednici nosi.
Priča filma usmjerena je u totalu na mračnu stranu jedne takve zajednice. U igri su teški kriminal, korupcija lokalnih predstavnika vlasti i splet događaja koji vodi do osvetničkog pohoda. Mali problem Easleyevog scenarija je predvidljivost jer smo se imali prilike nagledati sličnih tematskih filmova. No, ipak mora se priznati da su, usprkos tomu, braća Nelms i iz takvog materijala uspjela stvoriti sasvim solidan uradak.
U tome su imale itekako veliku pomoć u glumcima Orlandu Bloomu (filmski serijali Gospodar prstenova/The Lord of the Rings i Pirati s Kariba/Pirates of the Caribbean) i Andie MacDowell (Beskrajni dan/Groundhog Day, 1993., Harrisonovo cvijeće/Harrison’s Flowers, 2000.). Što se tiče Blooma tiče uspio je svome liku dati priličnu dozu uvjerljivosti a kao (pomalo) emocionalno rastrgana osoba izvanredno balansira u svom nastupu.
Kao glavna negativka Andie MacDowell pružila je vrlo jaku ulogu, pomalo i neočekivanu. Njezin lik, s tamnom maskarom na očima, doima se poput kakve ženske verzije stripovskog (i filmskog) antijunaka Jokera. Njezin nastup nije toliko zastrašujuć koliko autoritativan i pun zlobe i kao takav je pun pogodak.
Za glumačke izvedbe treba pohvaliti i Scotta Hazea (Jurski svijet: carstvo/Jurassic World Dominion, 2022.) i Garreta Dillahunta (Nema zemlje za starce/No Country for Old Men, 2007.). Posebnu pohvalu treba uputiti mladoj Chapel Oaks (TV serija Will Trent, 2023.-2024.) koja je doista izvanredna u ulozi Savannah.
Iznenađujuća brutalnost
Režijski su braća Nelms odradila sasvim solidan posao a vidljivo je da su ga oplemenili i stilom B-filmova 70-ih. Može se reći da većinu filma vrlo dobro kontroliraju film iako povremeno gube ritam. Njihov odličan potez je i to što se ne baziraju samo na pustu akciju (iako je taj dio – posebice završnica filma – vrhunski odrađen) već i na prikazu života svakog lika (posebice impresivan početak filma i Hazeova interpretacija pijanstva’).
Jedna od odlika filma je i brutalnost, koja je gotovo iznenađujuća. Pojedine takve scena (a u jednoj od njih je glavni protagonist Andy MacDowell a u drugoj Chapel Oaks ) izgledaju kao da su dio kakvog hororca (i to slashera), napete i brutalne. Što se tiče napetosti, prisutna je svugdje gdje treba i biti ali čini se da nije sve baš pravilno izbalansirano. Ostaje mali žal zbog toga jer bi neke scene bile emotivno snažnije a time i redateljsko poentiranje.
Kvalitetu filma dodatno diže i odlična kamera Johnnyja Deranga. S obzirom da je isti posao odradio za braću Nelms i na filmu Kako se riješiti Djeda Mraza, čini se da postaju stalni suradnici.
Film Osveta desne ruke solidan je akcijski triler. Sadrži sasvim dovoljno kvalitete da budete zadovoljni nakon što ga odgledate.