Prije nego je ‘Deadpool’ poharao kino blagajne 2016., Ryan Reynolds je više od deset godina pokušavao snimiti taj film. Kako bi uspio u tome, odustao je od svoje plaće.
Jedan od najiščekivanijih filmova ljeta i ujedno jedini MCU film ove godine, Deadpool & Wolverine, samo što nije izašao. Film je u SAD-u skinuo rekord za najveći broj pretprodajnih ulaznica ikada za film s dobnim ograničenjem R (nije za mlađe od 17). Baš zbog toga možda je teško to zamisliti, ali studio nije vjerovao u prvi film te je njegova zvijezda Ryan Reynolds morao odustati od plaće kako bi on bio snimljen.
Studio nije vjerovao u ‘Deadpool’ film
Filmska prava na Deadpoolovog lika su sve do 2019. bila u vlasništvu studija 20th Century Fox dok ga nije kupio Disney te je sada u Miki Mausovoj zbirci. Fox je ostvario velike uspjehe s X-Men franšizom filmova, a sam Deadpool se pojavio po prvi puta u filmu X-Men početak: Wolverine (X-Men Origins: Wolverine, 2009.). Mada ga je i tada glumio Ryan Reynolds, taj Deadpool je bio daleko od lika kakav je bio na stranicama stripa, što je izazvalo negodovanje publike a samim time i studija. Pored toga, Reynoldsov superherojski Green Lantern (2011.) je prošao katastrofalno na kino blagajnama i kod publike pa je njegova snaga kao zvijezde bila upitna.
Reynolds je od 2004. nastojao snimiti Deadpool film, no 20th Century Fox je sumnjao u projekt i odobren je budžet od ‘samo’ 58 milijuna dolara. Usporedbe radi, prvi Iron Man film iz 2008. imao je budžet od 130 milijuna dolara, a to je bilo prije stvaranja MCU-a. Nije samo budžet bio mali, već je i produkcija bila prilično ‘gerilska’ gdje se stalno morao mijenjati scenarij kako bi mogao ‘stati’ u prilično mali budžet za superherojski film.
Reynolds nije mislio da će ‘Deadpool’ biti uspješan, samo ga je želio snimiti
Tijekom razgovora za The New York Times, Ryan Reynolds se prisjetio kako je platio iz svog džepa kako bi njegovi koscenaristi Deadpoola mogli biti na setu.
“Nijedan dio mene nije razmišljao kada je ‘Deadpool’ konačno dobio zeleno svjetlo da će to biti uspjeh. Čak sam odustao od toga da me plate za film samo kako bih ga vratio na ekran: nisu dopustili mojim koscenaristima Rhettu Reeseu i Paulu Wernicku na set, pa sam uzeo ono malo plaćešto mi je ostalo i platio kako bi mogli biti na setu sa mnom gdje bismo mogli formirati de facto sobu za pisce.”
Nastavio je, “Bila je to lekcija u nekoliko smislova. Mislim da je jedan od najvećih neprijatelja kreativnosti previše vremena i novca, a taj film nije imao ni vremena ni novca. Stvarno je potaknuo fokusiranje na lika umjesto na spektakl, što je malo teže izvesti u stripovskom filmu. Toliko sam uložio sebe u svaki mikro-detalj toga i nisam se osjećao tako dugo, dugo vremena. Sjetio sam se da sam to želio osjetiti više – ne samo na ‘Deadpoolu‘, nego na bilo čemu.”
‘Potreba je majka izuma’
Dok većina superherojskih filmova raspolaže ogromnim budžetima, Ryan Reynolds smatra kako je za prvi Deadpool film dobiveni iznos bio dovoljan da se napravi ono što treba. “Potreba je majka izuma. Što više ograničenja postavite na kreativni proces, to više razmišljate izvan okvira. Dakle, osobno nisam želio više novca nego što nam je trebalo. Htjeli smo dovoljno novca da napravimo ono što smo naumili, ali i da pronađemo načine za kreativni preokret.”
Kad je budžet filma oskudan, kreativno-inovativni pristup snimanju stupa na scenu snažnije nego ikad. Malim budžetom a kreativnim stvaranjem može se pohvaliti mnoštvo poznatih filmova koji su pokrenuli velike franšize poput Pobješnjeli Max (Mad Max, 1979.), Zla smrt (The Evil Dead, 1981.), Zvjezdani ratovi Epizoda IV: Nova nada (Star Wars: Episode IV – A New Hope, 1977.), i mnogi drugi.
Novi Reynoldsov film koji ipak ima veći budžet od svojeg prvog filma iz serijala, Deadpool & Wolverine, stiže u kina 25.07.